Ražotāji

  • Cybex
  • Life Fitness
  • Lifespan
  • Gravity

Elipteris pret Skrejceliņu - kuru izvēlēties?

Apr 30, 2021

Elipteris pret Skrejceliņu - kuru izvēlēties?

Vēlaties iegādāties kardio trenažieri mājām, bet nezinat kurš ir tieši Jums būs piemērotāks? Šis raksts palīdzēs pieņemt pareizo lēmumu.

 

Eliptera plusi

Viens no galvenajiem eliptiskā trenažiera izmantošanas plusiem ir, ka tas nodrošina vieglu  kardio treniņu, ļaujot izvairīties no pārslodzes, kas ir raksturīga citām kardio aktivitātēm piemēram, skriešanai. Ja vingrojums tiek izpildīts pareizi, tam ir minimāla ietekme uz  gūžas, ceļgalu un potīšu locītavām. Tāpat kā elipteris, arī velo un airēšanas trenažieris nodrošinās treniņu ar zemu traumu iespējamību.

Atšķirībā no skrejceliņa, elipteris var nodrošināt pilna ķermeņa treniņu ar nosacījumu, ja izmantojat rokturus. Efektīvam ķermeņa treniņam, Jums nepieciešams aktīvi piespiest un pavilkt rokturus, vienlaikus piesaistot galvenos augšējos muskuļus- tas tiek veikts vienlaicīgi ar kustību un spēku, ko ģenerē Jūsu kāju muskulatūra. Ja Jūs vēlaties koncentrēties uz ķermeņa apakšdaļas muskuļu trenēšanu, varat atteikties no rokturu izmantošanas, koncentrējot  slodzi uz kāju un vidukļa muskulatūru.

Parasti eliptiskie trenažieri tiek uzskatīti būt nedaudz drošākiem nekā skrejceliņi, jo Jūsu kājas nekad neatraujas no pedāļiem. Tas novērš iespējamās neparedzētās kustības, kuru rezultātā var zaudēt līdzsvaru.

Atkarībā no trenažiera veida, dažiem skrejceliņiem ir nepieciešama regulāra apkope, savukārt eliptiskajam trenažierim tā nav. Kaut arī, veicot apkopi, ir nepieciešama tikai skrejceļa jostas eļļošana un iespējams tās centrēšana,  ja meklējat trenažieri, kuram nav nepieciešana regulāra apkope, varat apsvērt domu par eliptisko trenažieri vai skrejceliņu, kuri var iztikt bez tās.

Atkarībā no modeļa, daži eliptiskie trenažieri ļaus Jums mīt pedāļus arī atpakaļgaitā, koncentrējot treniņu uz citām kāju muskuļu grupām.

 

Skrejceliņa plusi

Skriešana uz skrejceliņa nodrošina pilnvērtīgāku treniņu, salīdzinot ar skriešanu ārā. Jūsu treniņš tiks pilnībā koncentrēts uz apakšstilbu, augšstilbu, iegurņa un gūžas muskuļiem. Skrejceliņš ir lieliska alternatīva skriešanai ārā-  tas ļaus Jums nodarboties ar skriešanu arī tad, ja laika apstākļi ārā nav ideāli vai Jūsu dienas grafikā ir pārāk maz brīvā laika.

Atšķirībā no eliptera, skriešana uz skrejceliņa ļauj kājām pilnībā atrauties no skrejvirsmas - iesaistot vidukļa muskuļus, lai stabilizētu un centrētu ķermeni.

Lai arī skrejceliņš un eliptiskais trenažieris ir apmēram vienādi izmēros, skrejceliņš parasti ir īsāks un vieglāk ievietojams telpā ar vidēja izmēra griestu augstumu. Eliptiskais trenažieris ir garāks, kā arī aizņem vairāk vietas,  tā pedāļu rotācijas dēļ. Turklāt cilvēkiem ir tendence nedaudz “atsperties”, izmantojot eliptisko trenažieri, it īpaši rotācijas augšējā punktā, tāpēc būtu nepieciešama telpa ar nedaudz augstākiem griestiem. Ņemot vērā iepriekš minēto, ja Jums ir ierobežota telpas platība, skrejceliņš var būt piemērotāks.

 

Svara samazināšana: Eliptiskais trenažieris pret skrejceliņu

Visumā dažādu veidu kardio trenažieri būs efektīvi cīņā ar lieko svaru. Bet viss ir atkarīgs no tā, cik daudz piepūles Jūs esat gatavs ieguldīt savos treniņos. Jo vairāk Jūs palielināsiet pretestību, slīpumu vai ātrumu, jo vairāk Jūs palielināsiet sadedzināto kaloriju skaitu un ātrak zaudēsiet svaru. Tātad, ja Jūsu mērķis ir zaudēt lieko svaru, gan skrejceliņš, gan eliptiskais trenažieris būs ideāls labs palīgs.

 

Piezīme: izvēloties, sev piemēroto trenažieri, atcerieties, ka jebkurš fitnesa aprīkojums ir efektīvs tikai tad, ja tiek izmantots regulāri! Izvirziet sev sasniedzamus mērķus un izveidojiet savas veselības uzlabošanas un nostiprināšanas plānu gan šodienai, gan arī priekšdienām!

 

 

Atpakaļ